Dessa filmer illustrerar några grundläggande tekniker inom båtdesign baserat på TouchCAD.
  Varför TouchCAD för marindesign ( 20.14 minuter) Översikt av funktionerna för marindesign i TouchCAD.
 Marindesign, Inställningar ( 3.50 minuter) Illustrerar hur man ställer in TouchCAD för båtdesign, exempelvis skala, måttenheter och sektionering.
 Motorbåtsskrov (15.33 minuter) Illustrerar några användbara tekniker för motorbåtsskrov. Visar också optimering av utbredning med hjälp av TouchCADs unika 3D/utbredningslänk, användande "double-split"-metoden.
 Reverse engineering av skrov ( 12.5 minuter) Illustrerar några användbara tekniker för att återskapa ett skrov baserat på bakgrundsbilder eller ritningar, importerade punkter och sektioner importerade som 3D DXF.
Segelbåtdesign ( NY 9 minuter) Illustrerar några grundläggande tekniker specifika för design av segelbåtar.
Interiördesign, beslag (NY 8.18 minuter) ger tips of hur man ritar inredningskomponenter och beslag, samt hur man kan återvinna delar i andra konstruktioner.
Marinberäkningar (NY 7.55 minuter) visar hur man använder funktionerna för båtspecifika beräkningar, samt hur Kalkylarket används.
 Klinkbyggda skrov (NY 3.43 minuter) Visar hur man omvandlar ett runt skrov till en klinkbyggd form.
Bildimport (NY 9.55 minuter) Visar hur man importerar bilder och 2D-ritningar som bas för att omvandling till 3D-modeller.
Segeldesign (NY10.45 minuter) Grundfunktioner hur man ritar ett segel
|